Projekt: MMOFPS

Jag har ju en knasig massa idéer till spel, men min vana trogen blir det inte så mycket substans. Nu tänkte jag ändra på det och hålla igång en "Work in progress" på en spelidé här på bloggen. Eftersom MMO-genren är intressant på många sätt, men är översvämmad av mer eller mindre bra fantasyRPGs har jag beslutat att sikta på ett MMOFPS. Denna genre är helt hysteriskt förbisedd, personligen känner jag bara till ett enda vettigt MMOFPS, Planetside.

Hur projektet artar sig får den som lever se, det kan gå lite hur som helst, just nu har jag bara lite spridda tankar och lösryckta idéer som kanske fungerar. Troligtvis kommer många av idéerna inte att vara användbara, och många saker kommer förmodligen att vara praktiskt outförbara, men det är ändå bra träning att fundera på det, plus att det är kul :D

Så, the cheers, lets get going.

Kommentarer
Postat av: Mufflon

Det är en intressant spelidé, men det har väl enda gjorts en del mmofps tidigare? Kanske inte så väldigt bra eller kända sådana, men ändå. Det där WW2-spelet där man måste åka bil i tusen år för att komma nånvart? Eller det kanske inte räknas, eftersom det inte var en "persistent world" eller vad man ska säga.

2008-10-12 @ 14:27:17
URL: http://salenko.blogg.se/
Postat av: Osto

Vi behöver definitivt mer spel där man kan åka bil i tusen år. Lyssna på Tomas tips Peter!

2008-10-12 @ 18:31:23
Postat av: Per

Det kanske är need for speed eller något du tänker på?

2008-10-12 @ 18:37:15
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Mufflon

Jag tror inte att det var need for speed, faktiskt. Fast jag kan ha fel, det fanns ju onekligen ett rätt stort behov av högre hastigheter på bilresorna.



En annan häftig grej är gevär som skjuter två skott samtidigt, åt olika håll! Gör så att det blir så, peter!

2008-10-12 @ 20:59:06
URL: http://salenko.blogg.se/
Postat av: Per

Som Judge Dredd, om jag inte minns fel. "Double Whammy!"

2008-10-13 @ 05:11:31
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Shazbot

Kanske som ett "Need for World War III!". I detta spelet åker man bil i 1000tals år, se, skjuter man pistol mot andra människor som åker bil fast skottet går åt två olika håll! Det skulle skapa en helt ny genre av MMOS som vi skulle kunna kalla DDSMMOG. Double Direction Speed Massive Multiplayer Online Gun! Fy fan vad fest cash du kommer tjäna dase... wohooo! säger jag bara. Jag tar 30%.

2008-10-13 @ 10:08:19
URL: http://shazbot.blogg.se/
Postat av: Shaz

Jag kan inte skriva idag. "se, = sen" och "fest = feta"

2008-10-13 @ 10:09:38
Postat av: Dase

World War II Online är det du tänker på, det var förvisso teoretiskt sett ett MMOFPS, men det var betydligt mer åt MMOSimulator-hållet, mycket mer en flyg/tank-simulator än ett FPS. Och nej, i Projekt P (som jag hastigt döpte det till för att det är smidigt att skriva) kommer man inte åka bil i tusen år, man cyklar kanske, eller åker på en traktor möjligtvis. I tusen år.

2008-10-13 @ 11:11:35
Postat av: Per

Vad ska du då döpa ditt porr-projekt till?

Verkar förresten som att olle redan gjort klart det mesta åt dig. Lysande idéer. Kombinerat med att man kan cykla också bara, så har du nog en vinnare.



Cykla är det bästa i krig. I alla fall i airsoft.

2008-10-13 @ 15:41:14
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Shaz

HAHA JA! Cykla är fan bäst, det har studier verkligen påvisat som är baserade på fakta jag och Per har gjort... honest!!

2008-10-13 @ 15:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0