Projekt = done and done

Uff, nu är alla tio veckorna avklarade. Känns skönt men lite tråkigt, nu har man ju vant sig liksom :)

Som tur är verkar det som att de flesta i gruppen är intresserade av att fortsätta projektet som hobbyverksamhet, vilket är bra, det är ett spel med potential, det behöver bara en hel del jobb för att faktiskt bli riktigt bra :D

I fredags avslutades projektet med ett kalas i Haijs korridor, mjödet flödade och dumheterna haglade, det dök upp en smärre armé med smutsiga DSU:are som stökade till, korridoren såg ut som ett slagfält dagen efter och luktade slakthus. På det stora hela, riktigt lyckat...

Vad sommaren har att komma med får vi se, ska läsa en satans massa böcker som jag inte orkat läsa under projektet, samt att jag ska träna mig på game writing, ett ämne jag inte har så stor erfarenhet i men som är jävligt intressant.

EDIT: Filmerna från presentationerna finns uppe nu, här är länken till vår presentation av Graceport. Ljudet och bilden är dessvärre undermålig, men det går endast att komma åt originalfilmen från skolans nätverk så det är tyvärr inte ett alternativ.

Kommentarer
Postat av: Linus

Vi är ju nyfikna! När får vi se något av spelet? Screenshots, draft etc?

2009-06-07 @ 12:41:12
Postat av: Dase

Screenshots och film finns, testversion är det lite si och så med dessvärre, den version vi har kan vara lite knackig att få igång på alla datorer men jag ska se om vi inte kan fixa en releaseversion för testning.

2009-06-08 @ 02:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0