Det här med misantropi

Misantropi är en mycket intressant företeelse och har fascinerat mig länge. Dock måste jag medge att det är en improduktiv och allmänt negativ ståndpunkt. Därmed har jag beslutat att lägga ner med såna dumheter. Jag är alltså numera en nykter misantrop...så att säga. :D Liknelsen till nykter alkoholist bygger på logiken att en nykter alkoholist fortfarande är en alkoholist och lätt kan falla tillbaka, något jag känner att jag förmodligen lätt skulle kunna göra själv. Men ärligt talat, jag har inte tid för nåt jibba-jabba, iallafall inte negativt jibba-jabba :D

Kommentarer
Postat av: Per

Good for you! Misantropi kan nog ta sig många uttryck, och vara både mild eller grav, skulle man kunna tänka. Fast mild misantropi kanske inte räknas som misantropi.

Dock ett beundransvärt initiativ att försöka bejaka en mer konstruktiv livssyn, eller vad man ska säga.

2010-07-18 @ 00:35:24
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Linus

Det gläder verkligen att höra Dase.



Är man medveten om problemet, för den som anser att det är ett problem, är det nog lättare att känna igen symptomen om man är på väg tillbaka. Speciellt om man är beredd att kämpa lite för att inte falla tillbaka i gamla mönster.

2010-07-18 @ 12:08:32
Postat av: Shazbot

Ja fan va härligt att höra! och att du går ut med det såhär är också supersoft! Well done! Dety här kommer bli bra!

2010-07-20 @ 21:48:38
URL: http://shazbot.blogg.se/
Postat av: Mufflon

Men nu måste du hitta en ny -ism att syssla med Peter, eller en ny -i snarare. Koprofagi kanske?



Hur som helst, bra där!!!

2010-07-21 @ 07:17:27
URL: http://salenko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0