AvP2

Såg just Alien vs Predator: Requiem. Mina förväntningar var....låga :D

Därmed blev jag också positivt överraskad. Det är inget mästerverk på långa vägar, men den är mycket bättre än ettan och helt klart bra alien- och predatoraction, vilket saknades i ettan. Självklart finns det rätt mycket fånigheter i den också, det kommer man liksom inte undan i en hollywoodproduktion, men över lag gillade jag den. Kändes dock som att de hade verkligen inte tagit fasta på konsekvenser, ibland frätte alienblodet som fan, ibland skvätte det överallt och inget hände, det var bara när det passade manus det hände nåt, annars var det helt oviktigt. Jag förstår att man gör så, men det förtar helt klart trovärdigheten när allting anpassas för att det ska passa manuset och inte tvärtom.

De gjorde även lite nya saker med aliens livscykel, men på premissen att aliens anpassar sig efter livsformen som facehuggern infekterar så är det inte så konstigt, man har ju aldrig fått se en predalien tidigare och inte heller något om predators livscykel. En annan lite kul grej är att de har med Yutani i filmen, vilket passar bra med tanke på att Weylan var med i första, så här har vi grunden till Weylan-Yutani Corp.


På det stora hela, en positiv upplevelse, om än för att mina förväntningar var så låga :D

Kommentarer
Postat av: Mufflon

Jag tycker likadant. Gott om "huvudpersoner" som dör, ingen människokaraktär är helig liksom. Däremot så måste jag säga att första filmen faktiskt är ganska okej också, fast det upptäckte jag först nyligen när den gick på tv. Den stora skillnaden mellan filmerna tror jag är att förväntningarna var jättehöga inför första filmen, och jättelåga inför andra, då känns tvåan naturligtvis väldigt mycket bättre än ettan.

2008-04-16 @ 15:46:00
URL: http://salenko.blogg.se
Postat av: Per

Personligen tyckte jag att 2an var tråkig som fan :P Men det kan ha berott på att vi sett ett antal filmer innan, man var rätt trött, och vi fick tag på en asmörk version.

2008-04-16 @ 19:15:30
URL: http://naifuzan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0