The Mist

Såg just The Mist, baserad på Stephen Kings novell med samma namn. Förmodligen den första riktigt bra anpassningen av något av King sen Pestens Tid. Över lag riktigt märklig, läskig, intressant och spännande. Trots att det förmodligen var närapå 15 år sen jag läste novellen minns jag den fortfarande, vilket säger en del om hur bra den är, och filmen gör den faktiskt rättvisa.

Det som störde mig mest (och fortfarande stör mig) var slutet. Det skiljer sig från novellen, dock inte jäättemycket, men dessvärre tänker jag inte avslöja nåt om det, det får ni se själva. Jag kan klart rekommendera den, om inte annat bara för slutet :P

Kommentarer
Postat av: Dase

Nu tror jag att jag förhastade mig en smula, det har faktiskt filmatiserats vettiga versioner av The Shawshank Redemption och The Green Mile bland annat, men jag tänkte nog mest på de traditionella skräckhistorierna :D

2008-04-17 @ 23:04:50
Postat av: Jeff

Heh, skulle just till att kommentera just de filmerna innan jag såg att du gjort det själv =)

Nu har jag inte sett The Mist än, den ligger hemma och väntar. Kanske något som ska göras ikväll då.

Sen finns det ju en uppsjö filmatiseringar av hans böcker jag inte kommit för mig att se. Must. Get. Going.

2008-04-18 @ 09:23:57
Postat av: Osto

Väntat på filmatiseringen av the Mist så länge, och så visar det sig att den höll måttet. Helt otroligt. Och ja, angående slutet. Jag mådde riktigt jävla dåligt efter jag sett det första gången.

2008-04-18 @ 19:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0