Bleh och sånt

Uff, alltför länge sen jag uppdaterade, men det har varit rätt hektiskt :)

Först var det en hemtenta och en salstenta, och efter det började spelprojekt 1. Det innebär att vi i grupper med designers, programmerare och grafiker under fem veckor ska utveckla ett spel. Its the shit, men jävligt mycket jobb och möda. Spelet vi håller på med heter Plutonian och är ett sidscrollande 2D-spel i rymdmiljö. Det är ett dedikerat coopspel där ena spelaren styr en jeep som kan hoppa och skjuta och den andra spelaren styr ett kanontorn på jeepen som kan skjuta i alla riktningar. Inte speciellt innovativt och fantastiskt, men det ska ta  fem veckor och utvecklas av nybörjare, så det är inte helt lätt ändå :)

Annars är jag mest seg, håller igång hela dagen så när jag väl kommer hem är jag aptrött och vill bara sova, men jag vänjer mig nog med tiden :D

Kommentarer
Postat av: Linus

Du fick alltså inte igenom din spelidé till spelprojektet. Finns det ett spelprojekt 2 också?

2008-01-20 @ 11:11:59
Postat av: Jeff

Har varit utslagen sedan i tisdags pga feber och annat ucke, så jag förstår precis vad du menar med att bara vilja sova =)

Eftersom du skriver här så sällan så måste jag troll:a lite... Det finns alltid folk som har det värre:
http://www.eunuch.org/Alpha/I/ea_25408intervie.htm

Den postades på gillets forum till allas förskräckelse, kan man väl säga. Jag vill inte känna mig äcklad helt ensam så därför delar jag gärna med mig =D

2008-01-20 @ 17:27:11
Postat av: Dase

Nej, min speldesign användes inte som projekt, det finns sammanlagt 10 designgrupper och det togs ut 17 designdokument som skulle kunna funka och de 10 som valdes var de som lämpade sig bäst. Mitt var nog lite för komplicerat för att göras på fem veckor dessvärre, men det gör inget :)

Har dock inte fått tillbaka mitt med kommentarer än, borde vara klart nu i veckan nån gång.

Något annat tänker jag inte kommentera, omg plz!!

2008-01-21 @ 17:52:05
Postat av: Shazbot

Men Dase, jag trodde
vi hade gjort klart att vi vill ha realism! En jeep som kan hoppa?! HALLÅ? ;)

2008-01-21 @ 21:28:48
URL: http://shazbot.blogg.se
Postat av: Dase

Det är ju en rymdjeep, de kan hoppa :D

2008-01-22 @ 08:15:10
Postat av: Per

Jeepar kan hoppa. Det har jag lärt mig av silkworm. Ska ni inte ha med en helikopter också btw? ^^

2008-01-22 @ 15:49:35
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Mufflon

Jag tänkte också direkt på silkworm när jag läste om spelidén :)

2008-01-23 @ 09:42:55
URL: http://salenko.blogg.se
Postat av: Dase

Jag med faktiskt, det har stora likheter med Silkworm och vi har kollat det rätt mycket för inspiration etc, samt ett annat spel som heter Moon Patrol som vi upptäckte, släpptes redan '82 eller nåt sånt och är skrämmande likt den här designen :D Filmer finns på youtube.com om man är nyfiken...

2008-01-23 @ 18:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0