Spelmusik FTW

En kul sak med projektet är all research man gör för att se hur andra har gjort. En av dessa saker vi har forskat kring är spelmusik, vilket ledde mig in på en rätt märklig side-scrolling shooter i modern tappning, Jets'n'Guns. Det är mer eller mindre R-Type fast i modern form med lite modifikationer, men det som gör det riktigt speciellt är att soundtracket är gjort av inga mindre än Machinae Supremacy. Det är helt sonika spelmusikgöteborgsmetal, vilket är bitvis fullkomligt lysande :D

Så om ni kan få tag på det rekommenderar jag starkt att lyssa igenom det, klart värt det.

Kommentarer
Postat av: Per

Om ni inte kan få tag på det så säg till mig så skickar jag^^
Riktigt bra album, speciellt ledmotivet är klockrent. Sen äre ganska roliga låttitlar stundtals också =D

2008-01-25 @ 23:29:05
URL: http://naifuzan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0