Jag är något av en detektiv

Satt just och lekte lite med gitarren, tränar basspåret till In Flames' Pinball Map. Efter ett par genomspelningar tänkte jag: "Det här var ju inte så svårt". Sen kom jag ihåg att jag saktat ner den till 75% av tempot för att lättare kunna hänga med i noterna :D

Så det kanske tar liite längre tid att plugga in den, inte för att jag tror att jag kommer spela in den, har ju inte blivit något av mina tidigare små projekt (mest för att jag är förbannat lat och glömsk) men man kan ju hoppas :)


In other news, jag har hittat lite fler Sophiaskivor, Infinite Circle och Fixed Water. Båda riktigt riktigt bra mestadels. På vanligt Sophia/God Machine-manér är det några spår som faller helt platt, och vissa spår som är bland det bästa jag hört. Lite märkligt att de är såna men det blir väl lätt så när man experimenterar och sånt.

Sitter och försöker skriva en essä om programvaruutveckling, men det är närapå omöjligt att frammana något slags drivkraft till detta, det är deprimerande och själsdödande tråkigt helt enkelt...

Kommentarer
Postat av: Per

Cool cool! Men basgången till pinball map är väl inte så intensiv ändå? Känns som att gitarren var mkt mer "busy" i alla fall :P
Säg till så kan jag skicka trummor/gitarr utan bas, eller bara trumspår om du vill ha.

2008-05-07 @ 16:47:54
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Dase

Inte så jätteintensiv, men du måste tänka på att jag är kass :D

Du får gärna skicka lite såna grejjör så jag kan lyssna in mig på det.

2008-05-07 @ 16:54:15
Postat av: Per

Hey. missade att du skrev att du hittat fler sophia-skivor. Om du saknar ngn så har jag alla utom technology won't save us. Har haft dem ett tag, trodde du hade alla :P
Ganska mkt bakgrundsbrus på de där 2 skivorna du nämnde, vilket stör mig ganska mycket eftersom det är så onödigt.
Men death of a salesman är riktigt bra i alla fall!

2008-05-18 @ 16:46:32
URL: http://naifuzan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0