Uff och buff

Efter en helg av dumheter, skitsnack, alldeles för mycket bumbo och fantastiska vänner börjar skolan närma sig. Ska bli jävligt skönt att komma igång igen, även om jag inte blivit helt förslappad under sommaren.

Det vankas Kreativt Skrivande och nåt slags kurs om regelsystem och spelteori som verkar lysande, och nåt slags kurs om ledarskap och organisation som verkar helt hädiskt tråkig, men det kan säkert vara bra att kunna :)


Dagens I-landsproblem är att jag fortfarande inte städat upp sen festen, inte så vansinnigt skitigt men en jävla massa disk och ölburkar i köket som borde fixas. Oh well, det är ett smutsigt jobb men någon måste göra det... :)

En annan intressant nyhet är att jag i mitt sökande efter ett vettigt musikprogram som kan spela midi-filer med bättre instrument än den vanliga midi-banken har hittat ett program som trots att det inte löste mitt problem skapade en möjlighet. Det gör nämligen så att man kan använda tangentbordet som....ja, ett keyboard, logiskt nog. Kort och gott, man kan spela musik genom att bara hammra på tangentbordet, vilket ledde till att jag satt och plinkade lite piano en stund och fick ihop lite faktisk musik. Så det lutar nog åt att jag skriver en instrumental låt med piano, kanske lite cello och så, aldrig fel :)

Kommentarer
Postat av: Luzze

Mitt gamla programmerarpogram (det var ett kul ord!) hade också det upplägget att tangentbordet var en keyboard med två rader, så att säga: Z-raden och Q-raden var vita tangenter och A-/1-raderna var svarta. Otroligt smidig lösning.

2009-08-24 @ 18:32:10
URL: http://luzze.blogg.se/
Postat av: Shazbot

Tack för helgen och sorry för att vi inte städade nått. Jag hade väldigt roligt! Borde göras oftare. ;)

2009-08-25 @ 22:40:05
URL: http://shazbot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0