Skola och spel, spel och skola, igen!

It's what i do helt enkelt :D

Påbörjat min hemtentamen i Spelanalys, jag ska analysera de sociala konstruktioner som finns inom ett World of Warcraft-gille, det ska bli intressant :)

På spelfronten har jag testat Unreal Tournament 3-demot. Bara kört mot bots än så länge, men med allt på max och 15 bottar flyter det bra, samt att det är nästan äckligt snyggt. Påminner i utseendet mycket om Gears of War (inte så konstigt iom att det är samma motor) men inte lika tuff atmosfär. Spelsättet är naturligtvis traditionellt run'n'gun som vi alla minns och ogillar från gamla UT-serien :D

Har börjat köra igenom Overlord också. Relativt enformigt, men mycket humor och dumheter gör det roligt ändå. Samt att ha en hord med elaka goblinsar som bara stökar omkring är ju helt klart lysande :)

Angående LAN: Jag ska kolla hur mitt schema ser ut i skolan och så, men v45 kan vara bra att bestämma preliminärt, då borde jag vara klar med alla inlämningsuppgifter för den här tiden så det kan vara skönt med lite paus :D

Ps. Har även kört igenom Call of Duty 4-demot, det är jävligt tufft, påminner givetvis mycket om tidigare CoD-spelen, men i modern tappning. Givetvis är detta inget negativt, CoD-serien har alltid varit genomarbetat och bra, och kontrollerna fungerar bra. Grafiken är helt klart bra och styrning känns tajt och bra, det är sällan eller aldrig man stör sig på nåt i spelet. Demot är givetvis alldeles för kort, tar kanske 10 minuter att köra igenom om man har lite tempo, men det är underhållande och en vansinnig massa action här och var.

Kommentarer
Postat av: Osto

Overlord är riktigt mysigt. Hade dock gillat en mer öpen struktur på spelet. Fast det bidrar ju med en problemlösar aspekt. Dock ser det lite fånigt ut ibland när man klampar fram och inte kan ta sig över en liten bäck ;)

Btw köpt R6Vegas till 360n nu. Co-op nån dag?

2007-10-13 @ 21:53:24
URL: http://osto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0