Ojoj, vilket uppehåll

Nu är det dags för en uppdatering tycker jag, har legat lite på latsidan med det här.

Så nu kommer en liten uppdatering om en serie enormt oviktiga saker :D

http://www.rockstargames.com/IV/#?page=multiplayer
GTA IV kommer att ha vad som verkar vara en tämligen utvecklad multiplayer. Både Coop och adversal, med olika sorters playmode vilket låter som att det ska vara utnyttja kopplingen mellan fordon och fotgängare som GTA-serien alltid varit bra på :D

http://imdb.com/title/tt1134795/

Akira, live action. Kan bli bra, kan bli kasst. Originalet behöver knappast introduceras, men i trogen hollywoodanda finns det stora möjligheter att sabba den.

http://www.comicbookmovie.com/pictures/?id=Watchmen|4|5
Lite schyssta bilder från den kommande filmatiseringen av Watchmen. Också denna har en stor möjlighet att bli tokigt bra, eller tokigt dålig beroende på hur den görs. Men bilderna är i vilket fall som helst lovande.


Annars är det ganska torrt på nyhetsfronten, har lite sådär halvengagerade kurser i skolan, dramaturgi (vilket är ganska intressant) och programvaruutveckling (vilket är deprimerande och själsdödande tråkigt). Men vad gör man, its for a greater good :D

Söndagen ser lovande ut, airsoftspelande i skogen här utanför, inte mindre än 26 personer har skrivit upp sig, sen får vi ju se hur många som faktiskt dyker upp, men det är ändå nåt slags rekord tror jag :D Roligt är också att ett gäng från Colossai ska dyka upp, de är en lokal spelutvecklingsstudio, så då kan man passa på att knyta lite kontakter och tigga jobb och sånt. Och skjuta dem naturligtvis, ingen särbehandling här inte.
 
Snart bara en månad tills Age of Conan släpps, det ska bli mycket trevligt, förmodligen lutar det åt att jag tar en paus från WoW tills jag ser hur AoC funkar, är det bättre slutar jag kanske helt med WoW, är det sämre, tja, då gör jag nåt annat :D I vilket fall som helst är det intressant att se hur andra personer gör MMO, i synnerhet som att Funcom bor precis runt knuten i Oslo.

Kommentarer
Postat av: Osto

Hur gick softspelandet?

2008-04-15 @ 21:18:10
Postat av: Mufflon

Värsta uppdateringen!

Age of Conan, vafan. Det är lite coolt för att det är Conan, men that's it. Jag VET att det blir dåligt, det KAN INTE bli bra.

Jag har dock upptäckt ett nytt väldigt lovande momorpoporg, det är dock bara i utvecklingsstadiet ännu. Ska blogga om det när jag får tid.

2008-04-15 @ 21:24:42
URL: http://salenko.blogg.se
Postat av: Dase

Softspelandet gick helt fantastiskt, vi blev ungefär 20 pers (det mesta vi blivit när jag varit med i Skövde). Vi körde lite scenarion, det första hade båda lagen två flaggor var och motståndarna skulle leta upp dem och spränga dem. Jag fick uppdrag att spela medic, vilket innebar att jag fick springa som en galning genom fiendeeld för att lappa ihop folk. Första spelet var jag mer eller mindre i konstant strid i 1.5h, vilket var något ansträngande med tanke på min järnkondition :P

Över lag riktigt lyckat, men jag hade en smula träningsvärk ett tag efter :D

Och ja, Conan kan bli enormt bra, eller ganska kasst beroende på hur det faktiskt funkar i verkligheten. Blogga gärna om andra spel, allt är av intresse för mig, i vetenskapligt syfte naturligtvis :D

2008-04-16 @ 12:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0