Ny låt "klar".

Alltså, klar som i så klar den blir i midi-format med värdelösa midi-instrument som låter...tja....inte som riktiga instrument helt enkelt :)

Anywhoo, här finns midi-filen och GuitarPro-filen för den som är nyfiken.

Mitt ständiga problem med GuitarPro/midi är att den klipper av alla ljud, även om man väljer let ring så slutar ljudet varje gång ett nytt börjar, så gitarrljud som spelas skapligt fort låter mest jävligt konstigt och direkt obra, men man får ha lite fantasi när man lyssnar, om man kollar GP-filen ser man när det ska vara let ring etc.

 Om nån har tillgång till vettiga ljud eller energi att spela in på riktiga instrument är detta välkommet, har inte riktigt fått bukt med att spela in på ett vettigt sätt här, kan få in ljudet i datorn, men har lite för hög latency på ljudet för att det ska vara trevligt att spela, feedbacken blir helt fel när ljudet kommer några tiondelars sekund efter man spelat det :D

Trummorna är i vanlig ordning oinspirerande (inte för att de övriga instrumenten är lysande på något sätt, men där har jag iallafall lagt lite energi) eftersom det är galet tråkigt att programmera bra trummor.

Oh well, det om det, med lite tur får jag tummer ur och börjar skriva texter, något jag lovat för år och dar sen att jag skulle. Men det är på G, jag lovar.... :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0