Så går det när man inte kan sova

Var hemma hos föräldrarna och firade födelsedagar och sånt i helgen och på natten kunde jag inte sova (för mycket kaffe är en trolig orsak), så jag låg och funderade på musik. Så jag skrev helt sonika ihop en låt. Som tur var kom jag faktiskt ihåg lite av den, och nu har jag lyckats trolla ihop lite av det i GuitarPro med bas och trummor. Än så länge är det en ganska kort och ganska dålig låt, men man måste ju börja nånstans :D

Är en del partier jag inte alls är nöjd med, ska förmodligen kapa dem helt, men det var bra övning i att lära mig att använda GuitarPro och nu förstår jag på ett ungefär hur man skriver takt i musik. Jag har en högst praktisk förståelse för musik, jag hör liksom hur jag tycker det ska vara, jag vet bara inte varför det är så eller vad det heter :D

När jag kommit lite längre och jobbat lite mer tänkte jag ladda upp den i .midiformat (går att exportera från GP) i väntan på att kunna spela in den, lär kanske bli en avstickare från LAN:et hem till Per och spela in lite musicbox :)

Kommentarer
Postat av: Mufflon

Grymt! Du kan låta Vincent sjunga.

2008-02-26 @ 10:53:26
URL: http://salenko.blogg.se
Postat av: Per

Ja, det tycker jag du ska göra. Både det du sade, och det tomas sade.

2008-02-26 @ 16:05:09
URL: http://naifuzan.blogg.se
Postat av: Linus

LAN@Harpo2008 Newsflash! Jag vill påminna er om att det vankas LAN om 1½ vecka (d.v.s inte nu i helgen, men nästa)! Vi är 9 personer anmälda: Linus, Jeff, Tomas, Lange, Olle, Mats, Dase, Axelsson och Kexets Daniel. Drop-in är beräknat till lunch på fredagen. Ta med TP-kabel och förgreningsdosa... Välkomna!

2008-03-04 @ 18:51:49
Postat av: Linus

LAN@Harpo2008 newsflash! Spelen som är rekommenderade är följande: Call of duty 4, Fallout tactics, Rainbow six vegas, world in conflict, sins of a solar empire, company of heroes, battlefield vietnam, tribes (2 eller vengance), tetrinet, bomberman, trackmania, TA kingdoms, Dawn of War och starcraft. Tanka gärna ner så många du kan så slipper vi all tung trafik på fredagen.

2008-03-04 @ 18:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0