Moar musicbox!

Jobbar på en ny låt, går hyffsat. Experimenterar med två gitarrer, det är ofantligt mycket svårare än att bara göra med en gitarr, iallafall om man inte vill att basen ska köra samma som rytmgitarren. Vi får väl se hur det blir, har inte börjat på basspåret än ;)

Disaster struck häromdan dock, mitt ljudkort (som alla som varit på voice chat med mig vet) är fuckat, det loopar ljud och får allting som går igenom datorn att bli riktigt jävla knas. Så länge jag kör in ljud genom micken och ut genom högtalarna direkt funkar allt utmärkt, men om jag försöker spela in det slutar det med att allt ljud försvinner efter några sekunder. Bah, får väl helt sonika investera i ett schysst ljudkort, det jag har nu är ju ett sånt där integrerat på moderkortet, så det är inte som att jag förväntar mig att det ska vara bra överhuvudtaget :D

Och, sist men inte minst vill jag påminna om fest, här på lördag, kom om du vill, om du inte vill....öh...kom inte? Det om det.

Kommentarer
Postat av: Luzze

Line6 UX2

Kräver bara en ledig USB-port, och så är det fullt ös medvetslös sen...

2009-08-24 @ 18:34:28
URL: http://luzze.blogg.se/
Postat av: Luzze

...eller om du inte vill lägga så mycket pengar, så har jag ett M-Audio Fast Track USB som jag inte har nån nytta av. 400:- så är det ditt. Följer inte med några fräna program alls dock, så det är bara för ljud in/ut.

Line6-kortet har däremot allt du nånsin kommer att önska. Om du inte ska spela in trummor med 8 miccar.

2009-09-06 @ 18:53:59
URL: http://luzze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0