Nu är allt inlämnat och klart.

There, alla mina spel är inskickade, skönt som fan att ha det klart :D

Länk to the spelen.

I vanlig ordning mottages all kritik och alla synpunkter är bra, det är bara så att jag skiter i vad ni säger, vem av er och mig är speldesigner egentligen?!? Sen ska det iofs sägas till mitt försvar att de flesta av spelen är starkt begränsade av mina bristfälliga kunskaper i Game Maker, jag har helt enkelt inte lärt mig hur man gör och vissa av spelen har blivit väldigt annorlunda än grundkonceptet just pga detta. Ibland har jag haft en idé vilket visat sig alltför svårt eller arbetsintensivt för att göra, eller att jag upptäckt nåt helt annat när jag väl stökat runt en stund och reviderat hela konceptet till nåt nytt. Det är lite det roliga med experimentering, man vet inte riktigt vad det blir innan man är klar :D

Kommentarer
Postat av: Osto

Well, tekniskt sett är du inte mer speldesigner än någon av oss. Än. ;P



Game Maker har ett onödigt krångligt upplägg och interface(enligt mig iaf) innan man lär sig det, men det är tillräckligt smidigt för att man utan programmerings-skills ska ha en chans att göra något som liknar spel iaf.

2009-01-10 @ 14:26:59
Postat av: Linus

Jag har lirat igenom alla dina spel nu och måste säga att de klara favoriterna är Alien Abduction och spelet där man jagas av massa soldater.



Soldatspelet kändes verkligen utmanande och lockade fram den där abstinensen som många bra småspel skapar hos en. När man spelat första omgången var man helt klart sugen på att köra en gång till. Det var kul med lite variation i form av olika ammunitioner.



Alien Abduction hadde ju stöd för (krav på) två spelare vilket var roligt. Det var helt klart underhållande och det drog lite i smilbanden när man plockade upp människorna som 'fastnade' under ufot. Som förslag på förbättring hade det varit kul med en slags animation när man sedan lämnade av gubben igen (istället för att de helt enkelt försvinner).



Det övriga spelen:

Nostalgia var, trots den djupa bakgrundstanken, ganska enformigt och efter en stund tänkte man 'Jaha, nu då?'. Det fanns inget sug på att spela en andra gång.



Det första spelet (bollen i tunneln) var rätt roande, men det var lite tråkigt att inse att hur duktigt man än skulle kunna bli på spelet skulle det aldrig vara möjligt att plocka samtliga diamanter. Det tog udden av nyfikenheten på hur bra man kunde klara en bana (trots att det finns en highscore lista).



Grisspelet tänker jag inte ens kommentera ;D

2009-01-10 @ 19:15:33
Postat av: Linus

Efter att ha spelat Alien Abduction igen så insåg jag att det var ett litet blip när man lyckats föra bort en människa. Det hade kanske räckt med att byta ut det ljudet mot ett mer framträdande. Jag tänker mig ett skrik i stil med skriken i det gamla spelet där två spelare gick runt i kontorslandskap, med allt från motorsågar till eldkastare, och dödade folk. Man kunde modifiera sitt utseende lätt (välja på ett par huvuden med olika frisyrer och solglasögon). Minns inte mer än att titeln på spelet innehöll 'dog'.

2009-01-10 @ 19:22:58
Postat av: Dase

Ljuden i Alien Abduction är de stockljud som följer med Game Maker, finns kanske 15-20 stycken att välja på varav hälften är olika blippljud, så jag tog bara ett på måfå, det som lät minst irriterande :D

2009-01-10 @ 19:33:21
Postat av: Linus

Ok. På så vis. Inga möjligheter till att importera ljud?

2009-01-10 @ 21:06:52
Postat av: Per

Dogs of war var det va? =)

2009-01-11 @ 15:52:49
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Linus

Helt riktigt Per.

2009-01-12 @ 17:49:20
Postat av: Ican

Tjockis! Kommer du på lördag eller?

2009-01-13 @ 15:55:27
URL: http://icans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej. För tjock.



Klart jag kommer, jag är ju tom bjuden! :D

2009-01-13 @ 16:27:04
Postat av: Anonym

Det var naturligtvis jag som skrev det senaste, men min blogg gillar inte mig.

2009-01-13 @ 17:26:53
Postat av: Dase

Det var naturligtvis jag som skrev det senaste, men min blogg gillar inte mig.

2009-01-13 @ 17:27:04
Postat av: Osto

Du får säga till den på skarpen! Jack kan lära dig hur man gör.

2009-01-13 @ 17:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0