Mortiis is the shit!

Efter en del diskussioner om Mortiis med Shazbot har jag hamnat i något slags Mortiis-feber, hans första 4 skivor är jävligt lysande, sen faller dessvärre kvalitén ganska ordentligt när han började göra nästan "riktig" musik. Senare album är inte alls lika stämningsfulla och minimalistiska som de tidigare. De är inte direkt dåliga, bara inte alls samma sak (och iom att jag gillar de gamla en jävla massa gillar jag inte de nya lika mycket, nu pratar vi inte mer om det).

Annars är det som vanligt, förutom att jag var sjuk en smula i veckan, det bådade inte alls gott för min författarkarriär då jag missade veckans seminarium, lite bittert. Planerar inför Växjöresan, blir dyrt och jobbigt med tåg, men ibland måste man offra sig :)

Musiken har tyvärr också legat på is ett tag, men jag har börjat fundera på det igen så det lär komma fram lite utveckling av de låtar jag håller på med för närvarande...

Kommentarer
Postat av: Shazbot

Mortiis iis teh shit! så sant som det är sagt!

2009-10-08 @ 19:40:02
URL: http://shazbot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0