Two down!

Precis fått min andra novell kritiserad, och lo and behold, jag fick övervägande riktigt bra kritik. Det trodde jag fan aldrig, det är trots allt ganska exakt den andra novell jag skrivit sen typ högstadiets svenskalektioner. Min lärare undrade om jag brukade skriva mycket mer ironi. Svar nej, jag brukar inte skriva, punkt. Men jag älskar ironi, ironi och sarkasm är två av grundpelarna för hela min världsbild :D

Så nu ligger jag och puttrar i min egen självgodhet, dricker kaffe och stirrar på mig själv i spegeln. Det kan förekomma visst muskelspännande och bicepskyssande, men det pratar vi inte mer om nu.


Och Luzze, jag får nog skaffa en Line6 Guitar Port eller nåt liknande, har ingen förstärkare så det kommer inte låta bra om jag bara kör pedalen rakt in i datorn. :D

Kommentarer
Postat av: Per

Härligt att höra att du får goda omdömen! Synd bara att man missar "the gun show" :(



Guitar port is the shit! Annars har jag hört att det finns fet mjukvara, som man kan piratkopiera, för att simulera förstärkare å sånt. Men det verkar komplicerat.

2009-09-10 @ 17:23:20
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Jef

Gött!



Kör själv pedalen in i burken direkt och låter en del sköna VST-plugins i t.ex. Mixcraft eller Cubase knåda ljudet tills det låter rätt.



Komplicerat vetefan, men livet blir nog lättare med en Guitar Port eller liknande... Plug and play, liksom.

2009-09-10 @ 18:40:26
Postat av: Per

Line6 har annars en grejj som heter pod farm, som jag tror bara är mjukvara, typ vsti eller vafan det heter. Verkar ganska fett. Har hört ngn använda det och det lät jävligt schysst när allt var färdigt i alla fall.

2009-09-10 @ 21:35:34
URL: http://naifuzan.blogg.se/
Postat av: Luzze

Pod farm och/eller gearbox följer med när man löper UX2; det är ungefär samma skit: Simulerade förstärkare i mängder. Jag tror att pod farm är för mer integrering ifall man har en pod och vill leka lite med den också, men man behöver liksom inte fler prylar. Om man inte tvunget måste micka allt man gör, förstås... ;-)

2009-09-12 @ 11:36:48
URL: http://luzze.blogg.se/
Postat av: Luzze

Also, ironi och sarkasm är grundpelarna för alla vettiga människors världsbild... :-D

2009-09-12 @ 11:38:15
URL: http://luzze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0